Picatura care a umplut paharul

By 17:43:00

Nu stiu exact ce parere aveti voi, cititoarele, despre noi bloggeritele, insa as dori macar sa sper ca este una buna. Sunt constienta ca intre noi exista un ajutor reciproc, un joc in care fiecare e multumit la un moment dat.
Pentru a fi bloggerita de beauty trebuie sa fii constant informata, atat in privinta produselor nou aparute, cat si a tot ce misca in industrie, sa te pricepi putin si pe partea de IT, sa stii sa faci si poze cat de cat bune, sa te joci cu programele de editare, sa ai si putina imaginatie, si mai ales sa ii respecti pe cei care te citesc.
Nu vreau sa ma compar cu un editor de beauty sau vreun jurnalist de orice fel pentru ca acei oameni au ajuns acolo prin munca si traiesc din acea munca. Pentru mine blogul e un hobby, un coltisor numai al meu, in care am libertatea sa-mi astern vise, dorinte, realizari, incantari de peste zile/saptamani... Nu este o afacere, nu traiesc din blog...de aceea imi si aleg cu grija despre ce sa scriu si despre ce nu, cu ce firma sa colaborez sau nu. Nu am scris niciodata despre un produs care nu mi-a placut, numai pentru ca l-am primit spre testare. Despre ce doresc mai exact sa vorbim este publicitatea prin intermediul unui blog. Parerea mea - daca o firma  alege sa colaboreze cu o bloggerita o face pentru ca bloggeritei ii plac produsele firmei, iar firma vrea sa fie mai aproape de consumatori. Un blogger de beauty nu iti va aduce vanzari de milioane. Daca asta speri prin asocierea cu un blog, atunci ar fi cazul sa te reorientezi catre o reclama in revista/tv/ziar. Stiu...costa mult mai mult, avand in vedere ca tu te zgarcesti si la sume cu un 0.
Tocmai din acest motiv mi se pare o tampenie toata faza cu cerutul traficului blogului, la inceput de colaborare, pentru ca pana la urma nu cantitatea ar trebui sa te intereseze, ci calitatea. Daca vrei cantitate de ce nu te orientezi spre un site sau o reclama? Aici nu ma refer la afacerile care sunt strict pe online (magazine online).
In tot acest timp de cand sunt blogger am dat peste tot felul de tipologii de oameni/firme, unii n-au avut nici un fel de pretentie atunci cand au dorit sa organizam un concurs, altii au pus n conditii, iar pe la inceputurile blogului am fost suficient de naiva si le-am acceptat. Acum m-am mai desteptat si mi-am dat seama ca daca nu daruiesti premiile cu placere, atunci nu ma intereseaza si nici nu ma va mai interesa vreodata.
Asa a decurs si o colaborare cu o firma de cosmetice, cu preturi medii spre ieftine. Anul trecut fusesem invitata sa le vizitez standul, tipa mi-a prezentat produsele, iar ulterior mi-a reprosat ca nu am scris suficient despre acea firma, comparativ cu altele, desi ei au cele mai bune produse pe o anumita categorie. Well...cand incepi cu lamentari nejustificate, avand in vedere ca am trecut peste multe chestii deranjante pe care tu le-ai promis si nu te-ai tinut de cuvant, eu nu voi mai veni la nici un eveniment de-al tau si chiar daca voi mai cumpara produse, pe blog nu vor aparea niciodata.
Alta firma a avut pretentia sa cumpar un produs de o suta si ceva de euro, un produs care imi era inutil, cu promisiunea ca primesc unul gratis pentru un concurs, pentru ca ei nu-si permit sa dea asa...chestii moca. Atunci de ce mai vrei sa colaborezi cu un blog? Eu credeam ca vrei promovare...dar nu pe banii tai, nu? Te sfatuiesc sa imparti pliante, dar stai...si ele costa :))
Trebuie sa recunosc insa ca numarul de firme cu care am avut colaborari frumoase a  fost net superior celor cu care am trait dezamagiri, si ma bucur ca printre ele pot enumera firme ca : Remington, Lush, Bioderma, TopLine,  Ivatherm si, mai nou, Beauty Store. Ma bucur ca aceste firme au niste fete minunate pe post de PR, care m-au surprins placut de fiecare data prin profesionalism si mailuri incurajatoare.

Voi ce parere aveti? Am ajuns eu sa am prea multe pretentii sau au si firmele o parte din vina?
As dori sa primesc impresii si de la colegele bloggerite, dar si de la voi, cele care nu aveti blog, dar va face placere sa ma citit.

Va multumesc. Atat am avut de spus.

You Might Also Like

19 comentarii

  1. in nici un caz nu ai pretentii,ai dreptate in totalitate.
    si mie mi se pare putin ciudata chestia cu traficul.vorba ta,daca vor ditamai promovarea atunci sa-si faca reclama pe site-uri mai mari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca esti o afacere mica si vrei sa te promovezi printr-o bloggerita cu multi followeri, atunci mai inteleg, insa cand esti ditamai firma, nu cred ca ai pretentia sa iti cresc eu vanzarile daca imi trimiti o oja :)

      Ștergere
  2. Nu stiu de ce cred ca firmele de cosmetice au impreisa ca noi ne-am facut blogurile ca sa le promovam lor produsele. Asa pe ochi frumosi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, ai dreptate! Blogurile sunt cumva subestimate, iar bloggeritele privite cumva ca niste muritoare de foame care stau la coada pentru o oja Flormar. Si unele chiar stau! Intr-un parteneriat, este normal sa aiba de castigat ambele tabere, nu numai cei care isi promoveaza produsele. In multe cazuri, ei asa vad o colaborare: tu scrie si fa-ne mari si noi iti multumim frumos. Mi se pare o nesimtire crasa sa trimiti un mail in care rogi blogerul sa-ti scrie una si alta, fara sa intrebi care ar fi si pretentiile lui pentru serviciul pe care ti-l face.
    Sau poate se gandesc si ei ca nu avem despre ce scrie si vor sa ne dea o mana de ajutor, sa nu ne plictisim cautand subiecte...
    Sunt putine cele care traiesc de pe urma unui blog, dar se poate trai foarte bine, asta inseamnand ca trebuie sa-i dedici mult timp si multa munca. Cine poate, bravo lui!
    Chiar daca nu avem pusculita blogului plina, cel putin avem libertatea de a scrie despre ceea ce vrem, cand vrem si cum vrem! Si poate ca, in timp, pasiunea noastra va trece la un alt nivel, cu conditia sa incercam sa tinem putin capul sus si sa nu dam din coada atunci cand ni se promite o oja de 5 lei pentru o saptamana de munca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, pentru a trai din blog cred ca e nevoie de multa munca si multe relatii. Poate in timp situatia se va schimba si cine se va tine de treaba si o va face din placere va fi putin mai mult apreciat :)

      Ștergere
  4. Punctul pe i,perfect de acord!In acelasi timp trebuie sa ne gandim ca acest comportament al companiilor a fost adoptat in urma experientei cu blogurile.Atata timp cat 7 din 10 accepta intotdeauna promovare pe gratis,cu n conditii,vor ignora calitatea celor 3 in detrimentul cantitatii date de numarul celor 7.Eu am spus dintotdeauna,o companie care se respecta pune accentul pe calitate.Pentru ca de asta e in top.
    Pare mult de discutat pe marginea acestui subiect,insa lucrurile stau relativ simplu.Atitudine si coloana vertebrala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si eu cred ca e vina "celor 7 din 10" care scad mult din credibilitatea blogurilor de beauty. Eu inteleg ca multe isi fac blog pentru a primi chestii gratis, insa macar sa nu o faca asa batator la ochi.

      Ștergere
  5. Bineinteles ai foarte mare dreptate,eu nu am blog dar sunt convinsa ca o faceti din placere si acest blog iti ia mult din timpul tau liber.Firmele cu care colaborati ar trebuii sa va ajute si financiar pentru ca prin voi ,noi le cumparam si produsele lor.Daca castigi un produs la concursuri bineinteles ca iti cumperi acel produs in continuare.Iti doresc bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana sa se ajunga la pretentii financiare la noi cred ca va fi cale lunga. Multumesc.

      Ștergere
  6. Fiecare "se vinde" cum crede, am mai spus asta; din pacate multe bloggerite s-au vandut pe nimic si firmele au impresia ca toate suntem la fel si ne trateaza ca atare. Eu nu accept conditii, n-am acceptat niciodata, discut cu cel/ cea ce-mi propune ceva si daca ajungem la un acord, bine. Daca nu, iar bine. Mult timp m-a deranjat cand primeam un mail care incepea cu "care este tariful pentru a scrie ....", acum nici nu le mai raspund pentru ca am inteles ca sunt si bloguri care nu urmaresc decat castigul si nu au pic de obiectivitate. E o lume murdara si fiecare se misca prin ea cum poate si - din pacate - suntem judecate dupa criterii gresite. Cred ca e vorba doar sa-ti pastrezi coloana vertebrala si sa incerci sa faci alegerile corecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai punctat foarte bine Camelia. Sunt de acord cu fiecare cuvant pe care l-ai scris.

      Ștergere
  7. Ai dreptate, nu sunt deloc exagerate cerintele tale. Daca parerile bloggeritei X despre produsul Y sunt la obiect, punctand exact ce trebuie aflat, asta ar trebui sa fie cel mai important pt respectivele firme. Eu am impresia, din ce am vazut pe aici, ca unele firme vor doar pupate-n ... :)doar pentru ca au oferit si ele niste produse - si alea cu nu stiu cate conditii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e vorba de pupat in... e vorba ca nu stiu cum sa se faca placute bloggerilor. La noi se poarta lipsa de comunicare, in sensul ca unele firme, dupa ce realizezi un review nici nu se deranjeaza sa spuna daca le-a placut sau nu. Mai are rost sa mai colaborezi si a 2-a oara?

      Ștergere
  8. Ai mare dreptate! Desi o postare sau un concurs nu aduce vanzari de milioane de euro, cu siguranta, promoveaza produsele firmei respective. Mie mi s-a intamplat sa descopar multe firme de produse cosmetice sau de hainute doar pentru ca am citit despre ele pe enumit blog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai tocmai asta e idee. Mie de multe ori (poate prea multe) mi s-a intamplat sa particip la un concurs, sa nu castig, dar sa imi doresc atat de mult acel produs, incat sa mi-l cumpar intr-un final. Parca sunt tentatii care se imprima in memorie:)))

      Ștergere
  9. Inca nu sunt framantata de astfel de dileme, pentru ca nu mi s-a propus inca nici o colaborare. Am indraznit sa solicit eu una (vroiam sa fac un GA de ziua mea), insa mi s-a dat cu flit :D E drept ca nu sunt bloggerita de beauty si tot ce scriu despre produse cosmetice cumparate si folosite sunt din punctul de vedere al unui profan. Si mai drept e ca, dupa aproape un an de blogging, am putini followeri, iar cititorii nu prea comenteaza, fapt care este un indiciu ca blogul meu nu prezinta interes. Scriu insa dupa cum ma duce capul (se pare ca nu prea mult! :D) si doar cand am dispozitie. Oricum, cand mi-am facut blog habar n-aveam ca se poate castiga ceva din asta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai dreptate in tot ce ai spus. Cred ca la noi publicitatea online e inca in fasa, iar mediocritatea e la loc de cinste in toate domeniile, deci implicit si in PR. Exista multe bloguri de beauty, dar putine de calitate. Cum spunea si Camelia, multi bloggeri fac chestia asta pentru bani, foarte multi se vand ieftin, si de aici toate porcariile ...
    E bine ca apar articole de genul asta pe bloguri, pentru ca astfel poate mai invata si PR-istii ca nu tot ce zboara se mananca si ca intr-o negociere e nevoie de multa diplomatie si bun-simt.

    RăspundețiȘtergere
  11. Wow, cat de bine ai zis-o! Orice bloggerita care se respecta e de accord cu ce ai zis tu, sunt sigura de asta!
    DAAAAR, atata timp cat sunt bloggerite care accepta 3000 de cerinte pentru un amarat de premiu care si ala se trimite dupa 3 luni si 20 de mailuri, unele firme vor avea impresia ca pot sa-si bata joc de noi. Nu toate!!! Sunt si firme in fata carora spunem "Jos Palaria", le-ai enumerat si tu. Poate de la ele ar trebui sa invete si ceilalti.
    Ma bucur ca am citit aceasta postare la tine si sper sa invete si alte bloggerite ca, indiferent daca esti sau nu la inceput, indiferent cati followeri ai, trebuie sa ai demnitate.

    RăspundețiȘtergere